Det visade sig vara redaktören för tidningen Auris som hade fått tips om att jag hade nedsatt hörsel samt använder hörapparater och nu undrade om jag ville skriva en krönika om mina erfarenheter av detta.
Det ville jag ju jättegärna!
Problemet är bara att jag har utmärkt hörsel och aldrig nånsin använt hörapparater trots 33 år som dj och musiker, bland annat i bandet JustD.
Nåväl… I stället för att gräma mig över min brist på hörselskada kom jag att tänka på den skotska slagverkaren Evelyn Glennie som har varit döv sen hon var tolv år.
Hon brukar spela barfota för att känna musiken bättre och har lärt sig att uppleva musik med hela sin kropp istället för det högst begränsande i att enbart höra den. Eftersom jag själv spelar slagverk får det mig att undra varför jag har stängt av resten av min kropp för ljud enbart på grund av det faktum att jag råkar höra dem.
Jag rekommenderar er att titta på hennes TED-talk ”How to truly listen” som finns på nätet och att låta er inspireras av en person som trots sin funktionsnedsättning är bland de bästa soloslagverkarna i världen.
Dessutom tycker jag det är djupt fascinerande att det krävs en döv kvinna för att lära världen att lyssna.
För närvarande har jag gjort musiken till publik- och kritikersuccén Hedda Gabler i regi av Anna Pettersson som kommer att flyttas upp till Dramatens stora scen i november.
I den förekommer höga ljud och jag uppmanar er att gå och se den och uppleva både ljuden och den fantastiska pjäsen med alla era sinnen och kroppsdelar.